,,Jocul dragostei” sau prima mea piesă de teatru

Mulţi când se gândesc la anii de liceu îşi amintesc toate acele momente fericite, când chiuleai şi fugeai cu gaşca într-un pub de pe bulevard. Eu întotdeauna am fost undeva la mijloc, nu mi-a plăcut să chiulesc (oh, dar am şi eu câteva experienţe interesante în acest sens), dar  nici nu am fost disperată să am 10 pe linie. Nu, îmi dădeam interesul doar pentru ceea ce mă interesa cu adevărat. Probabil mă apropii mai mult de viziunea metaforică a lui Bacovia:

 „Liceu, – cimitir
   Al tinereţii mele
   Pedanti profesori
   Si examene grele… „
 În cei 4 ani de liceu am încercat să mă descopăr pe mine, a fost perioada în care mi s-a conturat personalitatea şi am încercat încet încet să aprind câte o luminiţă pe drumul pe care aveam să îl urmez în viaţă. Bineîntels că nu am reuşit 100% şi am fost într-o continuă beznă, dar în cele din urmă am reuşit să iau o gură de aer care să mă trezească.
 Nu acelaşi lucru aş putea spune şi despre clasa a XI-a. A fost o perioadă de care îmi amintesc cu drag, în care am legat prietenii şi am început să mă conving că cel mai bine mă simt când scriu sau fac orice altă activitate ce îmi pune imaginaţia la încercare. Am avut o profesoară de engleză minunată care ne încuraja originalitatea şi creativitatea, iar cum eu şi colega mea de bancă, Mirea Ioana, zici că făceam un sitcom continuu, ne-am gândit să ne ,,unim forţele” şi să facem o piesă de teatru, iar asta este ceea ce a ieşit:

 

JOCUL DRAGOSTEI

 

Personajele:

DEBY

protagonista  , chelnerita la “Saves coffee”

ASH

protagonistul  , cel mai ravnit burlac al Manhattenului

NINA

prietena lui Deby

MONIQUE

chelnerita , rivala lui Deby si a Ninei

MATILDA

mama lui Deby

BEN

tatal lui Deby

ANDREW

fratele lui Deby

ECATERINA

bunica lui Deby

In New York , Manhatten

ACTUL  1

 ( O usa mare de un lemn vechi cu inscriptionari gotice pe ea era trantita de fiecare individ ce se grabea sa-si savureze cafeaua de dimineata la lumina artificiala a localului . Pe tejghea sunt cateva monede uitate de cineva . )

SCENA I

DEBY putin agitata , da ture bucatariei spunandu-si oful NINEI ce o asculta in timp ce spala gramada de vase . MONIQUE sprijinita de tejghea isi clatea ochii dupa burlacul din coltul restaurantului . ASH isi sorbea cafeaua in timp ce citea <<The times>>.

 

DEBY

Iti spun Nina , o sa mor singura ! Singura ! Cu o mie si una de pisici , care or sa aibe alte pisici si altele si altele… si intr-un final nici ele nu o sa ma mai vrea . Or sa ma muste ca sa scape de mine din casa …

NINA

Exagerezi! Si in plus pisicile nu musca , in cel mai rau caz zgarie . Ai incercat macar sa iesi din localul asta nenorocit ?! Crezi ca daca vei astepta va veni printul la tine sa-ti ceara mana ? Poate i-a murit calul , sau poate o fi ramas prin cine stie ce copac atarnat in timp ce se lupta cu balaurul.

MONIQUE ( aparand de nicaieri )

Realizati cat de patetice sunteti , nu ?! Draga mea , uite-te cum arati , cine crezi ca se va uita la tine?! Impaca-te cu gandul , o sa ramai cu pisicile tale . Pana te vor da afara din casa . Penibil. Nu suntem in basme , iar tu nu esti Cenusareasa . ( pleaca din camera razand haotic )

NINA

SCORPIE ! Nu o baga in seama , baieti sunt la fiecare colt al strazii , chiar al restaurantului. Vezi ca ai de luat o comanda . ( arata spre burlacul din colt )

DEBY

Ash ?! Serios ?! Are prietena si oricum  , nu s-ar uita niciodata la mine.

NINA ( ii arunca ziarul in fata )

Fato , tu chiar nu citesti ziarele ?!

DEBY

(pauza) Degeaba , oricum nu va fi niciodata al meu …

NINA (dandu-si ochii peste cap )

Du-te odata ! ( imbrancind-o)

SCENA II

DEBY ( ajunge la masa burlacului)
C-c-comanda .. dumneavoastra

ASH ( ridica capul din ziar fixand-o cu privirea )

Nu m-am hotarat . Poti astepta?

DEBY

… Aaaa … da ! ( uita sa mai respire si lesina )

ASH

Esti bine ?! ( lasa ziarul pe masa si o prinde )

NINA ( vine grabita)

Nu din nou , lipsa de calciu . Imi cer scuze , ma ajuti sa o duc in spate ?

SCENA III

((Vasele murdare stateau langa chiuveta asteptand sa fie spalate . ASH o aseaza pe DEBY pe un scaun . NINA vine cu un pahar plin cu apa , pe care il toarna pe fata lui Deby .)

DEBY (deschide ochii )

Ce s-a intamplat ?!

NINA

Ai lesinat . ( il loveste pe Ash cu o tigaie )

DEBY (alarmata )
Esti nebuna ?! Ce te-a apucat ?! L-ai omorat ?! Uite-te daca respira !
NINA

Imi multumesti mai tarziu . Acum taci si leaga-l!
DEBY

Nu ! Nu ! Nu ! Eu nu o sa iau parte la asta ! Plec chiar acum !
NINA

Nu pleci nicaieri . ( o trage de mana pe Deby ) Fac asta pentru tine , nu pentru mine , asa ca fa-te si tu folositoare si ajuta-ma !

DEBY

Faci asta pentru mine ?! (ridica usor tonul ) Eu cred ca tu ai luat-o razna ! Tipul asta e plin de bani , o sa ne bage in puscarie !!!

NINA

Vorbeste mai incet , o sa-l trezesti si te poate auzi cineva !

DEBY

Si ce vrei sa facem cu el ?!

NINA

O sa fie presupusul tau iubit la cina in familie de Paste . Asa ca ajuta-ma sa-l taram prin spate in masina mea si sa plecam odata de aici pana nu ne vede restul lumii … Oricum asta a fost ultima zi de serviciu si putem sa plecam mai devreme . O sa continui sa te holbezi la mine cu fata aceea de catelus plouat sau o sa ma ajuti ?!

DEBY

Iti dai seama ca ceea ce facem noi este ilegal si …

NINA

…Si nimic .. Prea multa vorbaraie , treci la treaba si ia-i telefoanele si orice mai are prin buzunare !

( Il prind de brate si il tarasc pe usa din spatele restaurantului . Monique intra pe usa la momentul nepotrivit si le observa pe cele doua luandu-si talpasita mai devreme de la munca , avandu-l ca ostatic pe burlacul mult dorit )

 

(cade cortina)

 

 ACTUL 2

( acasa la parintii lui Deby )

SCENA I

(Cele doua fete il aduc pe Ash in casa , incercand sa nu se faca observate de parintii lui Deby si urca la etaj in camera ei , unde apare bunica din cealalta camera.)

ECATERINA :

Fetelor , ati ajuns ! Da el ce-o patit mamica ?! Deby , draga mea da el cine e ?!

DEBY:

Bunico , iar ai baut ?! Lasa coniacul ala , iti distrugi sanatatea!
ECATERINA:
Draga mea , oi fi eu bauta , dar nu`s atat de beata incat sa vad baieti in floarea varstei lesinati , macar daca ii vedeam , ii vedeam goi .

DEBY:

Bunicooo !

ECATERINA:

Hai , nu mai schimba subiectul si zi cine e !
NINA:
Este prietenul ei si stati linistita , nu are nimic , doar rau de masina , a calatorit foarte mult si chiar ar trebui sa mergem in camera asa ca scuzati-ne . ( cele doua fete intra cu baiatul in camera lasand-o pe bunica fara cuvinte)

DEBY:
O doamne , o doamne , se trezeste !!! Fa ceva !
NINA : ( ii da o palma usor peste fata lui Deby )
Revino-ti ! Si de data asta nu mai uita sa respiri ! O sa vorbesc eu cu el , tu doar linisteste-te!

ASH :  ( priveste dezorientat in jurul lui )

Unde sunt ?! Ce s-a intamplat ?!

NINA:

Daca faci cum spunem noi nu vei pati nimic si iti vom da drumul imediat ce se termina tot acest taraboi .

ASH :

Eu nu fac nimic ! Sunteti nebune ! Imi voi suna chiar acum avocatul . (se cauta de telefon prin buzunare insa constata ca toata lucrurile i-au fost furate)

 

NINA:

Ti-am luat lucrurile . Nu trebuie sa stie nimeni ca esti aici sau cine esti defapt . Bine?!

ASH :

NUU ! Nu , e deloc bine !

DEBY:

Uite , imi cer scuze , a fost o idee foarte proasta …

ASH: ( o intrerupe)
..POATE ?!

DEBY :

Taci , asculta si nu ma intrerupe ! Uite , a fost ceva de moment , da ?! Nu a fost ceva planuit ! Nu sunt genul sa fac astfel de lucruri dar chiar m-am saturat sa nu am pe nimeni langa mine de sarbatori la cinele in familie . Am nevoie de tine doar azi si maine apoi poti pleca . Vreau doar sa am pe cineva maine la cina .

NINA : ( o ia pe Deby deoparte )

Termina , nu ajuti cu nimic daca te porti frumos !

ASH ( intrerupandu-le)
Defapt fetelor , am sa va ajut , se vede ca esti disperata , rau de tot si daca  trebuie sa te suport decat o zi .. Cred ca as putea sa incerc .

NINA si DEBY : (in acelasi timp)

CE ?!

ASH :
Cu o singura conditie!
DEBY :
Ascult… ce conditie ?!

ASH :
Dupa ce se termina toata tampenia asta nu vreau sa te mai vad in viata mea si cand spun asta , ma refer ca nu vreau sa te mai vad nici la cafenea  , nici nicaieri!
DEBY:
Tu propui cumva ca eu sa-mi dau demisia ?!
ASH :
Nu propun , iti impun . Daca nu , imi dai drumul chiar acum !

DEBY :
Gata , mi-a ajuns , ii dam drumul , las-o balta , mai bine singura decat cu el si fara loc de munca , si asa sunt o nereusita pentru parintii mei , fara loc de munca o sa ajung un nimeni , nu o sa mai reusesc sa mai strang nici un ban pentru viitorul meu apartament …

NINA:
Alta conditie nu ai si tu ?! Adica , nu stiu , mic dejun pe gratis ..?!
ASH:
De ce as vrea mic dejun gratis ?! Sunt milionar !!
NINA:
Si foarte modest..

ASH:
Da , mersi . Acum imi dai da-ti drumul pana nu ma razgandesc si depun plangere si credeti-ma ca o sa pierdeti multe.

NINA:

Pfff…Esti la fel ca toti ceilalti ! Iesi pana nu-ti dau eu drumul , pe geam !

DEBY:

Nu putem sa il lasam singur , trebuie sa coboram cu el , altfel o sa dea de ai mei …

NINA : ( isi da ochii peste cap si il trage de mana afara din camera pe Ash)

Misca !

SCENA II

( Cei trei incearca sa se strecoare afara din casa insa planul esueaza )

 

TOATA LUMEA : ( mama , tatal , bunica si fratele lui Deby)

V-am priinss !!!

DEBY:  (speriata )
Ne-ati prins .. Cu ce ne-ati prins?!
ECATERINA:
Haide Deby . Stii doar ca nu ma pot abtine … Le-am spus tuturor despre frumosul adormit .

MATILDA:

La inceput nu am crezut-o pe mama .. adica hai sa fim seriosi , coniacul ala chiar o afecteaza rau .. am crezut ca iar are vedenii , dar parea atat de convinsa incat am zis de ce sa nu cercetam si cand te-am vazut pe scari cu acest frumusel pe care nu ni l-ai prezentat….

DEBY: ( o intrerupe)

Uite … de fapt …

ASH: ( o opreste pe Deby )

Ash , incantat de cunostinta , Deby mi-a spus multe despre voi .

ANDREW:
Ciudat pentru ca ea nu ne-a spus nimic despre tine.

ASH:
Da , am vrut sa va facem o surpriza la cina de maine , dar s-a zis cu ea . ( o ia de brat pe Deby tragand-o mai aproape de el )

NINA:

Va las sa va cunoasteti mai bine, eu trebuie sa plec. (paraseste scena)

MATILDA:

Masa va fi gata intr-o ora. (toata lumea paraseste scena, lasandu-I pe cei doi singuri)

DEBY:

De ce faci asta? Nu era vorba… (suna cineva la usa, raspunde Ash)

MONIQUE:

Stiam eu! Ce se intampla aici?!

DEBY (il da la o parte pe Ash) :

Nu este ceea ce crezi tu.

MONIQUE:

Nu am nevoie de explicatii, am inteles prea bine despre ce este vorba. Tu vrei sa mi-l furi, dar sti ce? Nu ai nici o sansa, este evident ca este innebunit dupa mine. Esti jalnica. Da-I acum drumul sau o sa-ti arat eu tie! (pleaca si tranteste usa)

DEBY (fuge in camera, iar Ash vine dupa ea)

SCENA III

       (O camera mica si dezordonata cu multe servetele aruncate pe jos. Deby sta in pat plangand pe o perna. Ash apare in tocul usii)

 

ASH:

Ai de cand sa consumi toate servetelele?

DEBY:

Ai de gand sa faci misto de mine? (sughita)

ASH:

Tu faci un rau aici! Eu doar infrumusetez peisajul.

DEBY:

Nu ma ajuti cu nimic.

ASH (se duce langa ea pe pat):

Nu baga de seama rautatile, uite nu vreau sa te ajut dar, cred ca ai avea nevoie…

DEBY:

Atunci nu ma ajuta.

ASH (rade):

Bine, nu o sa te ajut. Te las sa faci din asta un rau curgator.

DEBY (plange si mai tare)

ASH:

Bine raman. Mi-ar parea rau de parintii tai daca ar avea casa indundata. Probabil ar fi si mai dezamagiti de tine, decat sunt deja.

DEBY (se uita urat, dupa care zambeste):

Multumesc.

ASH:

Mi-e foame. Mergem sa mancam sau ai de gand sa asteptam sa ajungem la parter cu barca?

DEBY:

Nu pot veni aratand asa in fata parintilor. Du-te inainte.

(Ash paraseste scena)

 

(Cade cortina)

ACTUL 3

 

( Toata familia se afla in sufragerie asteptand presupusii indragostiti la cina dinaintea Pastelui)

 

SCENA I

(Se aseaza toti la masa incepand sa spuna rugaciunea)

ANDREW:

Si cum ziceati ca v-ati cunoscut ?!

DEBY:
Pe plaja…

ASH ( in acelasi timp ) :
Pe partie …

ANDREW:
A fost atractia atat de mare incat ati uitat unde erati ( priveste suspicios )
MATILDA :
Andrew , nu mai insista , nici eu nu-mi amintesc cum l-am cunoscut pe tatal tau .

BEN:
Matilda ?!
DEBY ( ii sopteste la ureche lui Ash ) :
Pe partie ?! E primavara …

ANDREW:
De cat timp sunteti impreuna ?!

ASH :
De ieri .

DEBY :
Glumeste , ca deobicei .Nu-I asa, scumpule? (zambeste fortat, imbrancindu-l)

ASH : ( raspunde printre dinti )
Normal , draga .

ECATERINA :
Si , Ash , ce bauturi iti plac?

DEBY:

Ash nu bea!

ASH (in acelasi timp):

Wiskey! (se priveste cu Deby, izbucnind in ras)

BEN:
Se raceste mancarea .

ANDREW:

Siiii.. Ash .. Imi pari foarte cunoscut ..

ECATERINA : (il intrerupe)

Normal ca ti se pare cunoscut ! A aparut in ziarul de azi ! Esti atat de bogat si frumos , nu stiu ce ai vazut la impiedicata de nepoata-mea .

DEBY : ( se uita urat la bunica ei si vrea sa protesteze dar Ash o intrerupe)

ASH:

Nici eu nu stiu ce am vazut la ea ( zambeste si o priveste pe Deby) Dar dintr-o joaca te indragostesti .

( Tacerea ce se lasa asupra cinei in familie este intrerupta de MONIQUE care ciocane in disperare in geamul de la bucatarie )

ECATERINA:

Deby , fata de la geam nu este colega ta ?!

DEBY: ( se uita ingrozita la geam )

Ba da , ma duc pana afara sa vad ce vrea , probabil am uitat ceva la cafenea .

SCENA II

( DEBY se rezeama de tocul usii speriata , MONIQUE se pune in fata ei cu mainile in sold)

MONIQUE:
Uite ce e mai tarancuto , tu chiar crezi ca poti sa imi furi iubitul si sa scapi basma curata !? Cine te crezi !?

ASH: (vine din casa)
Ai grija cum vorbesti cu ea ! Si de cand sunt eu iubitul tau ?! Numai nebune !!!!

MONIQUE:
Ce ti-a facut vrajitoarea ?!

DEBY:

Pana aici ! Gata ! M-am saturat de tine , Monique , pleaca mai repede de aici . ( o impinge afara din curte)

MONIQUE : ( vorbeste in soapta)
Deby Deby Deby … Crezi ca nu v-am vazut pe tine si pe prietena aia a ta lunatic tarandu-l afara din bar pe Ash ?!

DEBY:
Nu ma intereseaza ce ai vazut , iesi mai repede din curtea mea , scorpie !

MONIQUE:

Asa joci tarancuto ?! Bine ( ridica mainile in aer ca si cum s-ar preda )dar bucura-te cat mai poti , nu o sa dureze prea mult pana o sa regreti ca te-ai pus cu mine!
DEBY : ( ii intoarce spatele lui Monique si pleaca spre Ash)

Multumesc.

ASH:

Pentru?
DEBY:

Tot . Mi-ai luat apararea si in plus ai avut ocazia sa pleci si nu ai facut-o.

ASH:

Inca am ocazia sa plec , dar am promis ceva , asa ca am sa ma tin de cuvant . Mai bine o tarancuta decat o scorpie . ( rade)

DEBY:

Ce le-ai spus parintilor mei de te-au lasat sa pleci de la masa?
ASH:

Eu nu folosesc cuvinte . Doar zambesc , farmecul meu face totul.

 (DEBY rade in hohote , ii da un pumn usor in umar si fuge in casa , ASH alergand dupa ea )
(cade cortina)

ACTUL 4

( Toata familia este prezenta la masa de Paste)

SCENA I

BEN: (rade in timp ce povesteste ceva pentru a inveseli atmosfera)

Dupa aceea am ajuns la magazine si i-am zis vanzatoarei …

(suna cineva la usa)

Asteptati musafiri?

DEBY:

Credeam ca tu ai invitat pe cineva. Raspund eu.

MATILDA: (curioasa)

Ei, cine era? Vreun Fat-Frumos sa i te rapeasca lui Ash? (rade de gluma ce a incercat sa o faca, imbrancindu-l pe Ash)

ASH: (zambeste fortat)

DEBY: (speriata)

Era p…posta.

MATILA:

Ah, mereu sunt platiti tot felul de indivizi ca sa imparta felicitari de Paste.

DEBY:

Pot sa vorbesc putin cu tine , Ash ? ( merg in camera de la etaj)

ASH:

S-a intamplat ceva?
DEBY: ( Ii da plicul )

Asta s-a intamplat ! Citeste !
ASH:

E adevarat ? Chiar ai fost data afara ca ai furat banii pentru donatii ?! Chiar inainte de Paste ? Nu te gandesti la acei copii sarmani ?

DEBY: 

Cum poti sa crezi asa ceva ?! Eu nu as face asta niciodata ! Multumesc de incredere , acum ar trebui sa pleci pana nu ma acuzi si de altceva.

ASH:

Cum ar fi ca m-ai rapit ?!

DEBY:

Gata , pana aici ! Pleaca acum ! De fapt , stii ce ? Am sa plec eu ! ( paraseste camera )

ASH:

Asa , fugi de faptele tale ! ( paraseste si el camera )

SCENA II

( DEBY intra pe usa cafenelei unde lucra. La o masa din coltul cafenelei se afla seful lui Deby impreuna cu MONIQUE )

SEFU` :

Ma tem ca stii ce se va intampla , Deby .

MONIQUE: (cu o voce dezamagitoare)

Nu ma asteptam la asa ceva din partea ta. Chiar nu te gandesti la copiii care aveau nevoie de banii aceia? (isi pune mana in cap)

DEBY:
Stiu ca tu ai fost! Degeaba te dai victima in fata sefului.

MONIQUE:

Acum dai vina pe mine pentru faptele tale? Maine imi vei spune ca eu l-am rapit pe Ash!

SEFU’:

Terminati amandoua cu prostiile! Monique la treaba. Deby, te astept cu demisia! (pleaca)

DEBY:

Scorpie afurisita ce esti ! Stiu ca tu ai fost.

MONIQUE:

Si tu stii ca te-am avertizat, proasto. Tu chiar credeai ca ai scapat bazma curata ? Ca te-ai pus cu mine si eu nu voi face nimic ?

(Ash intra in cafenea, neobservat)
DEBY:

O sa demonstrez ca tu ai fost!

MONIQUE:

Incearca, fraiero. Nu o sa te creada nimeni. (rade)

(Ash pleaca, inainte sa fie observant)

DEBY:

Lucrurile nu vor ramane asa !
MONIQUE:

Si cine o sa le schimbe ? Tu , tarancuto ?

DEBY:

Scuteste-ma !

( cele doua parasesc scena continuand sa se certe )

 

SCENA III

(Deby plange pe banca intr-un parc. Ash apare prin surprindere cu un buchet de flori in interiorul caruia se afla o scrisoare)

 

ASH:

E un mod destul de frumos de a-mi cere scuze?

DEBY: (cu lacrimi in ochi, uimita)

Ash… ce cauti aici?

ASH:

Nu ai auzit inca partea cu scuzele?

DEBY:

E un talent sau te straduiesti sa fi atat de arogant chiar si cand faci asta?

ASH:

Sa spunem doar ca e un talent si ca incerc sa imi cer scuze pentru ca nu te-am crezut.

DEBY:

Ce te face sa crezi ca era adevarat?

ASH:
Sa ziceam ca mi-a facut iepurasul o vizita . ( ii intinde plicul)

DEBY:

Ce e asta?

ASH:

De unde sa stii daca nu citesti?

DEBY: (citeste scrisoarea)

Cum de s-a intamplat asta?

ASH:

Uneori e deajuns ca s-a intamplat.

DEBY:

Tu i-ai spus sefului meu ca nu am luat banii , nu-i asa? Dar de unde ai stiut ? Parca nu ma credeai.

ASH :

Prea multe explicatii ! ( Se ridica si o leaga la ochi)  E randul meu sa te rapesc !

CADE CORTINA

ENGLISH VERSION: 

L OVE      GAME

Characters:

DEBBY

Heroine, waitress at “Saves coffee”

ASH

Hero, the most covet bachelor from Manhattan

NINA

Debby`s best friend

MONIQUE

Waitress, Debby`s and Nina`s rival

MATILDA

Debby`s mum

BEN

Debby`s father

ANDREW

Debby`s brother

ECATERINA

Debby`s grandmother

In New York, Manhattan

ACT 1

 (   A big door made of old wood with gothic inscriptions on it is slammed by every person who hurries to enjoy the morning coffee at the artificial light of the building. On the counter there are some coins forgotten by someone. )

SCENE I

 

(DEBBY, a little nervous, runs around the kitchen telling her felling to NINA who listen to her while she is washing the dishes. MONIQUE leaning the counter is throwing short sights at the bachelor in opposite corner.  ASH is drinking his coffee while reading << The Times >>)

DEBBY:

I tell you Nina I will die alone! Alone! With a thousand and one cats, which will have other cats and other and so on … and in the end none of them will want me. They will bite me to get rid of me…

NINA:

You`re bluffing! And above all cats don`t bite, for the worst they scratch. Did you even try to get out of this awful place? Did you think if you`re waiting, a charming prince will come and ask for your hand? Maybe his horse died, or maybe, who knows, he is hanging from a brunch tree while he was fighting with the dragon.

MONIQUE: (is appearing out of nowhere)

You realize how pathetic you are, don`t you?! Honey, look at you, who do you think will pay attention to you? Get used to it. You`ll be forever with your cats. Until they throw you out, in the street. What a shame! We`re not in fairytales, and you’re certainly not Cinderella. (Leaves the room laughing allowed)

NINA:

Witch! Don`t be upset. There are boys are at every corner of the street, even of the restaurant. Pay attention! You have an order to take over there. (she is pointing to the bachelor, in the corner)

DEBBY:

Ash, really ? He already has a girlfriend and anyway he`ll never look at me .

NINA: (is throwing the newspaper on her face)

Girl, don`t you read the papers?

DEBBY:

(Pause) Useless anyway will never be mine…

NINA (rolling her eyes)

Go on! (Nudging it)

SCENE II

DEBBY: (is reaching at the bachelor table)

Your-r-r … o-o-order…

ASH 😦 is raising his head from the newspaper and stare at her)

I have not decided. Will you wait a little longer?

DEBBY:

Um … yeah…! (she forgets to breathe and she is fainting)

ASH:

Are you okay? (Leave the paper on the table and catch her)

NINA: (is coming hurry)

Not again, lack of calcium. I’m sorry, can you help me to take her in the back?

SCENE III

(The dirty dishes are sat near the sink waiting to be washed.  ASH helps DEBY to sit on a chair. NINA comes with a full glass of water, which she poured on Debby`s

face. )

DEBBY: (open her eyes)

What happened?

NINA:

You fainted. (she hits Ash with a frying pan)

DEBBY: (alarmed)

Are you crazy? What’s wrong with you? What do you want, to kill him? See if he`s still breathing!

NINA:

You will thank me later. Now shut up and tie him!

DEBBY:

No! No! No! I will not take part in this! I’m leaving right now!

NINA: (pulls Debby’s hand)

You`re not going anywhere! I`ve done this for you, not for me, so get yourself useful and give me a hand!

DEBBY:

You`re doing this for me?(raise her tone) I think you’re crazy! This guy is full of money , he will put us in jail!

NINA:

Speak in a lower voice, you will wake him up and someone can hear you!

DEBBY:

And what do you think we`ll do with him?

NINA:

He will be you`re supposed boyfriend at family Easter dinner. So help me land him in the back in my car and get out of here until someone sees us … Anyway this was the last working day before Easter and we can leave earlier. We’ll you keep staring at me with puppy girl eyes or you`ll help me?!

DEBBY:

Do you realize what we are doing is illegal and…

NINA:

And nothing … Too many words, get back to work and take his phone and everything in his pockets!

(They drag him through the door behind the restaurant. Monique enters the door at the wrong time and sees the two girls taking their treadle early from work, having the bachelor as prisoner)

(the curtain falls down)

ACT 2

(At DEBBY`s parent`s house)

SCENE I

(The two girls are taking ASH inside, trying not to be seen by DEBBY`s parents and they go upstairs, in her room, where the grandmother appears from the other room)

ECATERINA:

Girls, there you are! What`s wrong with him, dear me! Debby, honey, who is he?

DEBBY:

Grandma` , you`ve drunk again? Leave that brandy, you ruin your health!

ECATERINA:

My dear, maybe I`m drunk, but I`m not as drunk as to see handsome young men fainted, at least if I saw, then I saw them naked.

DEBBY:

Grandma-aaa`

ECATERINA:

Come on, don`t change the subject and tell me who he is!

NINA:

He is her boyfriend and keep calm, he is okay, just car sickness, he has travelled a lot and we should go to the room so… excuse us.

(The two girls come in the room with the boy, leaving grandma` speechless)

DEBBY:

Oh my God, oh my Lord, he is getting up! Do something!

NINA: (is slapping Debby`s face)

Get to your senses! And this time, remember to breathe! I`ll talk to him, I promise, you just relax.

ASH: (is looking absent-minded around him)

Where am I? What`s happened?!

NINA:

If you do what we are saying, you won`t get hurt and we`ll let you go as soon as this scandal is to an end.

ASH:

I do nothing! You`re crazy! I`ll call my lawyer right now! (is searching for phone in his pockets, but he realizes all his thinks were stolen)

NINA:

We`ve taken you`re staff .Nobody has to known that you`re here or who you really are. Ok?!

 ASH:
Nooo! No, it`s not ok!

 DEBBY:

Look, I`m sorry maybe it was a bad idea…

ASH:

…Maybe…?

 DEBBY:

Shut up, listen and don`t interrupt me anymore! It was something by the moment, ok? It wasn`t planed! I`m not that type to do this kind of things, but I`m tired not to have anybody beside me on Easter for the family lunch. I need you here just today and tomorrow, than you can leave. I just want to have someone on Easter lunch.

NINA: (is taking Debby apart)

Stop it! You`re not helping at all if you behave you`re self!

ASH: (interrupting them)

Actually, girls, I will help you, we can see that you`re desperate, badly desperate and If I have to accept you just one day… I think I could try.

NINA & DEBBY: (at the same time)

WHAT?

ASH:

I have just one condition!
DEBBY:

I`m listening … what condition ?

ASH:

When all of this it`s over, I don`t want to see you anymore in my whole life and when I tell you this, I mean that I don`t want to see you not even in the café or elsewhere!

DEBBY:

You suggest somehow to ask for my resignation?

ASH:

I don`t propose, I impose to you! Or else you get me free right know!

DEBBY:

That`s enough! We get him freedom, just leave it, it`s better alone than with him and without my job. Anyway, I`m a failure for my parents, without my job, I`ll be no one! I won`t be able to save any money for my future house!

NINA:

Don`t you have another condition? I mean… I don`t know… breakfast for free?

ASH:

Why would I like breakfast for free? I`m millionaire!

NINA:

And very modest …

ASH:

Oh, yes. Thanks! Now let me go, until I don`t change my mind and complain and believe me: you`ll lose a lot.

NINA:

Pff… You`re the same as everybody else! Get out until I won`t push you out of the window.

DEBBY:

We can`t let him alone, we have to get downstairs with him, or else he will meet my parents.

NINA: (is rolling her eyes and she takes him by the hand, trying to pull him out of the room)

Move!

SCENE II

(The three of them are trying to sneak out of the house but the plan is a failure)

 EVERYBODY: (mother, father, grandmother and Debby`s brother)

I`ve caught you!

DEBBY: (scared)

You`ve caught us… What have we done?

ECATERINA:

Come on, Debby. You already know that I can`t control myself. I told everybody about “The sleeping beauty”.

MATILDA:

First, I didn`t believed my mother… I mean, let`s be serious, that bready really affect her.. I thought that she`s seeing things again, but she seemed so convinced that I said to myself why not investigate and when I saw you on the stairs with this pretty face that you haven`t introduced to us…

DEBBY: (interrupting her)
Look… in fact …

ASH: (stopping Debby)

Ash, nice to meet you, Debby told me a lot about you.

ANDREW:

Strange!  `cause she hasn`t told us anything about you.

ASH:

Yes! We wanted to make a surprise tomorrow, at lunch, but it`s over! ( is taking Debby by the arm, pull her closer to him)

NINA:

I will let you know each other better, I have to go.

MATILDA:

Dinner will be ready in an hour. ( everybody leaves the stage and left the two of them alone)

DEBBY:

Why are you doing this? It was about…

( somebody is ringing at the door , Ash is answering )

MONIQUE:

I knew it! What`s going on here?

DEBBY: (is pushing Ash away)

It`s not what you are thinking.

MONIQUE:

I don`t need your explication, I very well understood what`s all about. You like to still him from me, but you know what? You don`t have any chances, it`s obvious that he is crazy above me. You are pathetic. Take your hands away from him, or else I will serve you right! ( she leaves slamming the door)

DEBBY: ( running to her room , and Ash follow her.

SCENE III

(A small untidy room with many napkins all over the place . DEBBY is lying on the bed and crying on a cushion. ASH appears in the door way)

ASH:

Are you going to use all the napkins?

DEBBY:

Are you going to mock at me? ( is hiccupping )

ASH:

You`re doing bad here, I just add to the beauty of the landscape.

DEBBY:

You don`t help me at all.

ASH: (is going near Debby)

Don`t get upset. Look … I don`t want to help you, but I think you would need it.

DEBBY:

Then don`t help me!
ASH: (laughing)

Ok, then I won`t help you. I left you make a flowing river of this.

DEBBY: (crying even harder)

ASH:

Ok.  I`ll stay. I`d be sorry for your parents if they had their house flooded. Probably, they`d be more disappointed than they already are.

DEBBY: ( is looking crossly and then she`s smiling)

Thank you.

ASH:

I`m hungry. Shall we have lunch , or you want to wait here and get downstairs by boat ?

DEBBY:

I can`t go there looking like this in front of my parents. You go first!

( ASH is leaving the stage )

(the curtain falls down)

ACT 3

(All the family is in the dining room waiting for the supposed lovers for the dinner)

SCENE I

( Everyone around the table saying the prayer)

ANDREW:

And how did you say you to have met ?!

DEBBY:

On the beach.

ASH: ( at the same time)
On the slope…

ANDREW:

And the attraction was so big that you have forgotten where you were ? ( he looks at them suspiciously)

MATILDA:

Andrew, don`t insist anymore , I don`t remember , I`ve met your father either.

BEN:

Matilda ?

DEBBY: ( whispering at Ash`s ear)

On the slope? It`s spring…

ANDREW:

For how long are you together ?

ASH:

From yesterday.

DEBBY:

He`s kidding, like always. Right sweetheart?(she fakes smiling , pushing him away)

ASH:

Of course, honey. (is answering shortly)

ECATERINA:

And , Ash, what kind of drinks do you prefer?

DEBY:

Ash doesn`t drink!

ASH: ( at the same time)

Whiskey ! (he looks at Debby and he bursts into laughter )

BEN:

Your food is getting cold!
ANDREW:

You know… Ash! You look very familiar.

ECATERINA: ( interrupting him)

Of course he looks familiar. He appeared in today newspaper! You are so rich and handsome. I really don`t know what you`ve seen at this awkward granddaughter of mine.

DEBBY: ( she is looking crossly at her grandma` and she want to protest but Ash is interrupting her)

ASH:

I don`t even know myself what I`ve seen at her ( smiling and watching Debby) But sometimes you fall in love just like that.

( The silence is getting over the family lunch, but the silence is interrupted by Monique who is knocking desperately in the kitchen window glass)

ECATERINA:

Debby , the girl from the window is not you`re colleague?

DEBY: ( is looking terrified at the window)

Yeah .. I go outside to see what she`s wanting , probably I forgot something at the café.

SCENE II

(DEBBY leaving the door, MONIQUE places herself in front of her with hands on hips)

MONIQUE:

Look, you country girl, do you really believe you can steal my lover and get away with it?! Who do you think you are?!

ASH: (getting out of the house)

Mind your words with her! And since when have I been your lover? Ooh!! Only mad women here!!!

MONIQUE:

What has the witch done to you?

DEBBY:

That`s enough! I`ve got enough of you, Monique, leave the place immediately (is pushing her out of the fence)

MONIQUE: (speaking in a low voice)

Debby, Debby, Debby. Do you think I haven`t seen you and that lunatic friend of yours carrying Ash out of the bar?!

DEBBY:

I`m not interest in what you saw, get out of my yard, witch!

MONIQUE:

That`s how you play, you country girl? Fine! (she puts her hands up in the air as if she gave herself to her) Enjoy your life how much you can, it won`t last forever until you are sorry that you apposed with me!

DEBY: (is leaving turning her back on Monique)

Thanks!

ASH:
For what?

DEBY:

Everything! You were by my side and apart from this you had the opportunity to leave but you didn`t.

ASH:

I still have that opportunity, but I promised something, and I`ll keep my word. Is better a country girl than a witch! (laughing)

DEBBY:

What did you said my parents to let you leave the lunch?

ASH:

I don`t use words. I`m just smiling, my charm does the rest of it.

(DEBBY is laughing loud, punches him in the shoulder and runs into the house, Ash is following her)

(the curtain falls down)

ACT 4

 (All family is present at Easter lunch)

SCENE 1

BEN: (is laughing while telling a joke to revive the atmosphere)

After that I arrived at the shopping center and I told the shop woman…

(somebody is ringing at the door) Are you expecting guests?

DEBBY:

I thought YOU invited someone. I`ll get it!

MATILDA: (curious)

Well, who was?!Any prince charming coming to kidnap you from Ash?(is laughing at the joke she tried to make, pushing Ash away)

ASH: (faking a smile)

DEBBY: (scared)

Was the p-p-postman..

MATILDA:

There are all kind of people paid to bring Easter postcards.

DEBBY:

Can I talk to you, Ash?(they are going upstairs)

ASH:

What happen?

DEBBY: (is giving him the envelope)

That`s what happened! Read it!

ASH:

Is this true? Were you really faired `cause you had stolen the money for donations? Just before Easter? Don`t you think of those poor children?

DEBBY:

How can you think anything like that? I would never do such a thing. Thanks for trust! Now you should go, until you accused me of something else!

ASH:

Such as kidnapping me?

DEBBY:

That`s enough! Leave now! Actually do you know what? I`ll leave myself!

ASH:

Aha! You`re running away from your actions.(he also leaves the room)   

SCENE II

(DEBBY is entering the café where she` working. At a corner table Debby`s BOSS was sitting next to MONIQUE)

THE BOSS:

I`m afraid you know what will happen, Debby!

MONIQUE: (with a disappointed voice)

I haven`t really thought at such a thing coming from you. You really don`t care for children who need that money? (is putting her hands on her head)

DEBBY:

I know you were the person. You blame me in front of the boss for nothing!

MONIQUE:
Now you blame me for what you have done? Tomorrow you will be able to tell that I kidnapped Ash.

THE BOSS:

Both of you, stop with that! Monique, go to work .Debby I`m waiting for your resignation. (he goes away )

DEBBY:
You witch ! I know you were the one!

MONIQUE:

You know I warmed you, loser. Do you really think you`ve got out of this and I won`t do anything about it? ( ASH enters the café in secret)

DEBBY:

I`ll prove that you were the thief.

MONIQUE:
Just try , stupid girl. No one will believe you. ( laughing. ASH leaves before being noticed)

DEBBY:

Things won`t stay like this.

MONIQUE:

And who is going to change the situation? You , a country girl?

DEBBY:

Leave me alone!

( The two of them get out of the stage while arguing over and over again)

SCENE III

(DEBBY is crying on the bench in the park. ASH is appearing of nowhere with a brunch of flowers, inside is an envelope)

ASH:

It`s rather a beautifully way to say I`m sorry?

DEBBY (with tears in her eyes , surprised)

Ash… what are you doing here?

ASH:

You didn`t hear the part with apologies?

DEBBY:

Is it a talent or you`re best to be so arrogant even when you do this?

ASH:
Let`s say it`s just a talent and I`m trying to say sorry to you `cause I don`t believe you.

DEBBY:

What makes you think it was true?

ASH:

Let`s just say that the Easter`s bunny paid a visit. (is handing the envelope)

DEBBY:
What`s this?
ASH:
How would you know if you don`t read it ?

DEBBY: (reading the letter)

How did this happened?

ASH:

Sometimes it`s enough that it really happened.

DEBBY:

Have you told my employer that I haven`t stolen the money, haven`t you? But, how did you know? You seemed not to believe me.

ASH:

Too many explications! ( he`s getting up and tieing Deby`s eyws) Now , it`s my turn to kidnap you !!!

And they live happy ever after !

(the curtain falls down)

 

3 gânduri despre „,,Jocul dragostei” sau prima mea piesă de teatru

Lasă un răspuns

